Mgr. Alžběta Možíšová

Bachelor's thesis

Genderové reprezentace v reklamách v ženských a mužských časopisech

Gender representations in the advertisements in women's and men's magazines
Abstract:
Tato práce se zabývá analýzou genderových reprezentací v reklamách v lifestylových magazínech, přičemž srovnává reklamní zobrazování mužů a žen v magazínu určeném pro ženy s těmi, které jsou prezentovány v magazínu pro muže. Teoretickým východiskem práce je Goffmanova koncepce vztahu genderu a reklamy, která poukazuje na spjatost reklamního zobrazování s reálnou sociální hierarchizací, kdy genderové …more
Abstract:
This work analyzes gender representations in the lifestyle magazine advertisements; it studies the portrayals of men and women in the advertisements published in women’s magazine in comparison with those in men’s magazine. The theoretical basis for this work is Goffman’s concept of the relationship between gender and advertising, which indicates that the images in advertisements are strongly connected …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2008
  • Supervisor: doc. Kateřina Lišková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií