Analýza IT služeb Masarykovy univerzity z pohledu jejich vlastníků – Bc. Pavlína Špringerová
Bc. Pavlína Špringerová
Master's thesis
Analýza IT služeb Masarykovy univerzity z pohledu jejich vlastníků
Analysis of IT services of Masaryk University from their owners‘ perspective
Abstract:
Práce se věnuje analýze IT služeb, které jsou poskytovány a užívány na Masarykově univerzitě. Zabývá se analýzou těchto služeb z hlediska jejich vyspělosti a role, kterou ve kvalitě služeb sehrávají jejich poskytovatelé, konkrétně vlastníci služeb. Práce v úvodní části představuje Ústav výpočetní techniky a portfolio IT služeb Masarykovy univerzity. Nabízí zde také rychlý přehled metodik a přístupů …moreAbstract:
The central theme of this thesis is an analysis of IT services that are provided and used at Masaryk University. It focuses on the analysis of IT services in terms of their maturity and the role that their providers (specifically service owners) play in the quality of services. The first part of the work introduces the Department of Computer Science and the portfolio of IT services of Masaryk University …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 6. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/n22js/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2020
- Supervisor: PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D.
- Reader: PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Information and Library Studies / Information and Library Studies
Theses on a related topic
-
IT služby v procesu adaptace zaměstnanců: Design průvodce pro nové zaměstnance Masarykovy univerzity
Jan Valtr -
Formalizace základních procesů rámce ITIL pomocí metody BPM
Jakub Janiš -
Nástroj pre podporu ITIL
Martin Gajdičiar -
Service Design Process
Dušan Stranatić -
Analysis of sales and customer support in IT services
Martin Ludík -
Transformation of IT Services in ŠKODA AUTO DigiLab and DHL Information Services Europe through Application of Scaled Agile Frameworks
Olesia Lacko -
Vliv projektového prostředí na sdílení znalostí projektového týmu v projektově orientované IT společnosti Atos IT Solutions and services, s.r.o.
Filip Türkott -
Identity provisioning to Masaryk University IT services based on Microsoft environment
David Štencel