Bc. Monika Smorádková

Bachelor's thesis

Soupis poddaných podle víry na rohozeckém panství

Population List according to Religious Belief in the Domaine of Rohozec
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá rozborem historicko-demografického a sociologického studia obyvatelstva na rohozeckém panství v polovině 17. století s prvořadým využitím informací ze Soupisu poddaných podle víry z roku 1651, jenž pomohl proniknout hlouběji do struktury tohoto vrchnostenského panství. První část práce je věnovaná popisu a zhodnocení užitých pramenů. Druhá, stěžejní, část je postavená na …more
Abstract:
The bachelor thesis analyses the historic, demographic and sociological study of the inhabitants of the Rohozec manor in the midst of 17th century using mainly the information from the Population list according to religious belief from the year 1651. The list helped to penetrate deeper into the structure of the manor discussed. The first part of the thesis describes and evaluates the academic sources …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 7. 2014
Accessible from:: 18. 7. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 8. 2014
  • Supervisor: prof. PhDr. Jaroslav Čechura, DrSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Smorádková, Monika. Soupis poddaných podle víry na rohozeckém panství. Liberec, 2014. bakalářská práce (Bc.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 18.7.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 18. 7. 2014 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN

Technical University of Liberec

Faculty of Sciences, Humanities and Education

Bachelor programme / field:
Historical studies / Cultural-Historical and Museological Studies