La contribution de la synesthésie dans les publicités cosmétiques et alimentaires en France : analyse sémantique – Mgr. Lenka Pavličová
Mgr. Lenka Pavličová
Bachelor's thesis
La contribution de la synesthésie dans les publicités cosmétiques et alimentaires en France : analyse sémantique
The Contribution of Synesthesia to the Advertisement of Cosmetic products and Food in France: Semantic Analysis
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyze function and contribution of synesthesia to the advertisement of cosmetic products and food in France. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The first part focuses at first on the advertisement and explains its connotative and denotative meaning; it also presents verbal and iconic elements and rhetoric methods of advertising discourse …moreAbstract:
Cílem této bakalářské práce je analyzovat funkci a přínos synestezie ve francouzských reklamách na kosmetiku, parfémy, mléčné výrobky a kávu. Práce je rozdělena na část teoretickou a analytickou. Teoretická část se nejprve věnuje reklamě, vysvětluje, jak funguje konotační a denotační reklama, a ukazuje, jaké verbální a ikonické prvky či rétorické postupy jazyk reklamy využívá. Vedle toho tato práce …more
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wfo0u/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2015
- Supervisor: doc. Christophe Gérard L. Cusimano
- Reader: PhDr. Zuzana Raková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PAVLIČOVÁ, Lenka. \textit{La contribution de la synesthésie dans les publicités cosmétiques et alimentaires en France : analyse sémantique}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2015. Available from: https://theses.cz/id/dxyemu/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / Baltistika
Theses on a related topic
-
Úloha reklamní fotografie v tištěných a on-line médiích
Lukáš Petráček -
Využití reklamní fotografie v současném pojetí marketingových sdělení
Viktoriia Radionova -
Využití reklamní fotografie v současném pojetí marketingových sdělení
Martina Kissová -
1. Teoretická část:\nl{}Produktová fotografie pro sociální sítě\nl{}2. Praktická část:\nl{}a) katalog produktů nebo služeb: Student Beats\nl{}b) volné fotografie - výstavní soubor: Student Beats
Erik Dudinský -
Využití reklamní fotografie v současném pojetí marketingových sdělení
Jaroslav Pulda -
Vliv fotografie na nákupní rozhodování zákazníka e-shopu
Sára Ondrášová -
Fotografie a psychologie barev: Jak různé barvy ve fotografiích ovlivňují naše emoce a chování a jak ovlivňují naše vnímání obrazu?
Marina BIDA -
1. Teoretická část:\nl{}Analýza vizuální komunikace volební kampaně 2013 - předčasné volby do Poslanecké sněmovny ČR\nl{}2. Praktická část:\nl{}a) katalog produktů: Czechoslovak\nl{}b) volné fotografie - výstavní soubor: Kognitivní terapie
Kim Adamjáková