Anton Lazouski
Master's thesis
Product placement v České republice a Rusku
Product placement in the Czech Republic and in Russia
Abstract:
Cílem této diplomové práce bylo porovnat využití a vnímání reklamní techniky product placement v České republice a v Rusku. Zaměřuje se především na využití této techniky ve filmech a televizních seriálech. V první řadě vymezuje product placement, krátce popisuje jeho historii, měření efektivity a příklady jeho úspěšného a neúspěšného využití. Následně porovnává právní rámec upravující product placement …moreAbstract:
The goal of this Master's Diploma Thesis was to compare the use and perception of the product placement promotion technique in the Czech Republic and in Russia. It focuses mainly on the use of this technique in films and TV shows. First of all, the term product placement is defined, its history and measuring of its effectivity are described briefly, plus some examples of successful and unsuccessful …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 10. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/36347
Thesis defence
- Date of defence: 12. 2. 2013
- Supervisor: Jan Koudelka
- Reader: Václav Stříteský
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/36347
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Product Placement a jeho využití v rámci integrované marketingové komunikace
Robert Novotný -
Kognitivní procesy spotřebitele a rozpoznávání product placementu na sociálních sítích
Eva Ebermannová -
Product placement v českém prostředí
Nikola Koderová -
Uplatnění product placementu ve filmu: případová studie
Elizaveta Murashova -
Marketingová komunikace - product placement
Elias Salim -
Product placement jako forma reklamy a jeho vliv na veřejnost
Ivana Vlčková -
Product placement v českých filmech - významný zdroj jejich financování
Kateřina Horná -
Attitudes to pay per use Product Service Systems
Faith Ngoya