Bc. Veronika Nazarčíková

Master's thesis

Jazyk přesvědčování v reklamě

Language of Persuasion in Advertising
Abstract:
Diplomová práce s názvem „Jazyk přesvědčování v reklamě“ obsahuje vysvětlení některých hlavních pojmů, jako jsou jazyk v reklamě, cílové skupiny, dyslexie. Dále je práce věnována analýze různých reklamních sdělení a vymezení kritérií vnímatelných očima dyslektiků. Výsledky experimentálního šetření vypovídají o pravdivosti vymezených kritérií. Celá práce ústí do formulace kritérií, kterými by se měly …more
Abstract:
The diploma thesis called „The language of persuading in advertising“ contains the explanation of some main concepts like the language in advertising, target groups, dislexia. The thesis then devotes to analysis of diverse advertising notices and determination of criteria from the dyslectic point of view. The results of experimental inquiry show the truthfulness of defined criteria. The thesis aims …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2013
  • Supervisor: Mgr. Stanislava Borejová
  • Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní