Bc. Veronika Nazarčíková
Master's thesis
Jazyk přesvědčování v reklamě
Language of Persuasion in Advertising
Abstract:
Diplomová práce s názvem „Jazyk přesvědčování v reklamě“ obsahuje vysvětlení některých hlavních pojmů, jako jsou jazyk v reklamě, cílové skupiny, dyslexie. Dále je práce věnována analýze různých reklamních sdělení a vymezení kritérií vnímatelných očima dyslektiků. Výsledky experimentálního šetření vypovídají o pravdivosti vymezených kritérií. Celá práce ústí do formulace kritérií, kterými by se měly …moreAbstract:
The diploma thesis called „The language of persuading in advertising“ contains the explanation of some main concepts like the language in advertising, target groups, dislexia. The thesis then devotes to analysis of diverse advertising notices and determination of criteria from the dyslectic point of view. The results of experimental inquiry show the truthfulness of defined criteria. The thesis aims …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/zfrgh/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2013
- Supervisor: Mgr. Stanislava Borejová
- Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
The language of advertising: slogans in online NGOs advertising discourse
Karel URBAN -
The Language of Advertising: Analysis of Advertising Slogans in Fast Food Industry
Adela Pilátová -
Persuasive Language in Job Advertising of Multinational Corporations
Michaela Pelcová -
The development of language means in advertising in the US
Eva MARINČÁKOVÁ -
Slovní zásoba a styl reklamních textů zaměřených na léčivé produkty
Tereza MIKOVÁ -
Jazyk reklamního textu
Irena Kratochvílová -
Text and images as persuasive instruments in advertising: a qualitative discourse analysis of the VW Beetle advertising campaign between the late 1950’s and the present time
Ivan Marousek -
Coca-Cola Advertising: Discourse Analysis
Kristýna Kvizdová