Bc. Markéta Nedvědová

Master's thesis

Regulace reklamy v rozhlasovém a televizním vysílání

Regulation of advertising in radio and television broadcasting
Abstract:
Diplomová práce Regulace reklamy v rozhlasovém a televizním vysílání objasňuje tématiku regulace reklamy, věnuje se také reklamní samoregulaci a fungování a cílům Rady pro rozhlasové vysílání. Vymezuje problematiku reklamy samotné a jejího historického vývoje. Práce poukazuje na důležitost a nutnost reklamu právně a eticky regulovat. Dále obsahuje podrobný popis zákonů a směrnic Evropské unie zaměřených …more
Abstract:
This thesis called „Regulation of Advertising in Radio and Television Broadcasting” explored regulation of advertising, self-regulation; it describes the work and mission of the Council for Radio and Television Broadcasting. It defines the concept of advertising and its historical development. The thesis points to the importance and necessity of legally and ethically regulate advertising. It also contains …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 6. 2014
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Martina Šotková, LL.M.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní