Bc. Kristýna Jarešová

Master's thesis

Influencer marketing a jeho vliv na spotřebitele generace Z

Influencer marketing and its effect on generation Z consumers
Abstract:
Diplomová práce se zabývá fenoménem influencer marketingu a zjišťuje, jak influencer marketing ovlivňuje nákupní rozhodování, preference a hodnoty generace Z. V teoretické části práce je představen koncept influencer marketingu, kde jsou vysvětleny základní pojmy, které jsou pro tuto oblast nezbytné. Hlavní část práce se zaměřuje na podniky v České republice, které využívají influencery k propagaci …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the phenomenon of influencer marketing and investigates how influencer marketing affects the purchasing decisions, preferences and values of this generation. In the theoretical part of the work, the concept of influencer marketing is introduced, where basic terms necessary for this area are explained. The main part of the work focuses on companies in the Czech Republic …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 5. 2023
  • Supervisor: doc. Ing. Margaréta Nadányiová, Ph.D.
  • Reader: doc. PhDr. Ján Višňovský, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.

AMBIS University

Master programme / field:
Economics and Enterprise Management / Economics and Enterprise Management