Promoting Communication in English Classes through Effective Questioning – Tereza Karbašová
Tereza Karbašová
Master's thesis
Promoting Communication in English Classes through Effective Questioning
Promoting Communication in English Classes through Effective Questioning
Abstract:
The aim of the thesis is to investigate the topics of communication and the effective questioning in a second language learning classroom. The Taxonomy of Educational Objectives by Benjamin Bloom plays a crucial role in the practical as well as the theoretical part of the thesis. The Taxonomy serves as the basis for the classification of the questions from the research.Abstract:
Cílem diplomové práce je nastínit problematiku komunikace a efektivního dotazování ve výuce cizího jazyka. Taxonomie vzdělávacích cílů Benjamina Blooma hraje klíčovou roli jak v teoretické, tak i praktické části práce. Taxonomie tvoří základ klasifikace otázek výzkumu.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2009
Thesis defence
- Date of defence: 3. 9. 2009
- Supervisor: PaedDr. Monika Černá, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KARBAŠOVÁ, Tereza. \textit{Promoting Communication in English Classes through Effective Questioning}. Online. Master's thesis. Pardubice: University of Pardubice, Faculty of Arts and Philosophy. 2009. Available from: https://theses.cz/id/e47695/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Karbašová, Tereza. Promoting Communication in English Classes through Effective Questioning . Pardubice, 2009. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyMaster programme / field:
Teacher Education for Lower Secondary Schools / English Language Teacher Education
Theses on a related topic
-
Analýza učebních úloh ve výuce anglického jazyka ve 4. ročníku ZŠ dle Bloomovy taxonomie
Hana Matušková -
Využití revidované Bloomovy taxonomie pro rozvoj HOCS (Higher Order Cognitive Skills - kognitivních úrovní vyššího řádu) v ekonomickém vzdělávání
Dana Kolářová -
Evaluace očekávaných výstupů 3.etapy vzdělávacího oboru přírodopis s využitím Bloomovy taxonomie
Zdeňka PETROVÁ -
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Návaznost výuky anglického jazyka z mateřských škol do škol základních - výuka slovní zásoby
Monika Palánová -
Role mateřského jazyka ve výuce anglického jazyka
Dan KONEČNÝ -
Rozsah využití mateřského jazyka ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základních škol
Kateřina PLÍVOVÁ -
Výuka anglického jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy
Bára Forejtová