Inkluzivní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením z pohledu učitelů vyučujících na základní škole – Bc. Natálie Pernicová
Bc. Natálie Pernicová
Bachelor's thesis
Inkluzivní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením z pohledu učitelů vyučujících na základní škole
Inclusive education of students with mild mental disabilities from the perspective of primary school teachers
Abstract:
Předkládaná bakalářská práce se zabývá inkluzivním vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením z pohledu učitelů vyučujících na základní škole. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak učitelé vnímají inkluzivní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách. K dosažení cíle využívá metodu polostrukturovaného rozhovoru, který je součástí kvalitativního výzkumu. Z výsledků výzkumného …moreAbstract:
The present bachelor thesis deals with inclusive education of pupils with mild mental disabilities from the perspective of primary school teachers. The aim of the bachelor thesis is to find out how teachers perceive inclusive education of pupils with light intellectual disabilities in primary schools. To achieve the aim, it uses the method of semi-structured interview, which is part of qualitative …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gwk7j/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Barbora Nekardová
- Reader: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PERNICOVÁ, Natálie. \textit{Inkluzivní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením z pohledu učitelů vyučujících na základní škole}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2023. Available from: https://theses.cz/id/e69rye/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Pedagogy / Pedagogy
Theses on a related topic
-
Pronunciation of non-existent or different phonemes of Czech teachers teaching English at primary school and their influence on pupils pronunciation
Dominika Kopecká -
The need of bridging the ELT gap between Pre-school and Primary school education
Markéta Hulánová -
The Influence of the Lexical Notebooks on Primary School Pupils' Vocabulary Learning
Ondřej Hofman -
The function of the primary school in rGyalrong Tibetan areas
Wengmu SANGLANG -
Srovnání hodnotové orientace a interakčních stylů učitelů na standardních a církevních gymnáziích
Anna Ertlová -
Pracovní listy zaměřené na estetické vzdělávání na středních odborných školách
Ilona Tomášková -
Sebehodnocení učitelů na prvním stupni základní školy
Jana Uhlířová -
Analýza přístupu k rozvoji percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na základní škole
Lucie Loosová