Bc. Alena Jelínková
Master's thesis
Regulace v oboru advokacie
Regulation of Legal Profession
Abstract:
Předmětem diplomové práce „Regulace v oboru advokacie“ je rozbor stavu regulace v oboru advokacie v České republice a na Slovensku s následnou komparací úrovní regulací v dalších evropských státech. První část práce se věnuje teoretickým aspektům regulace a je zde nastíněna základní právní úprava výkonu advokacie v České republice a na Slovensku. Druhá část je zaměřena na popis a zhodnocení stavu regulace …moreAbstract:
The objective of the submitted thesis “Regulation of Legal Profession” is to analyze the state of regulation in the field of advocacy in the Czech Republic and in the Slovak Republic with subsequent comparison of regulatory levels in other European countries. The first part of the thesis describes theoretical aspects of regulation and there is outlined the basic legislation associated with the legal …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fxyci/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 6. 2014
- Supervisor: Ing. Ondřej Krčál, Ph.D.
- Reader: Mgr. Josef Menšík, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economic Policy and Administration / Economic Policy and International Relations
Theses on a related topic
-
Regulace lékárnické profese
Jana Chromčáková -
Postavení žen na pracovním trhu na Slovensku se zaměřením na ženy v řídících funkcích
Milota Styková -
Ženy na trhu práce na Slovensku
Laura Bokorová -
Návrhy na zlepšení působení podniku na slovenském trhu
Martin Dvořák -
Využitie business diplomacie pre expanziu na slovenský trh: Návrh komunikačnej stratégie vybranej marketingovej agentúry na B2B trhu
Adriána Kachman -
Nákupné správanie tehotných žien na trhu s potravinami na Slovensku
Andrea Čuchranová -
Vplyv značky na nákupné chovanie spotrebiteľov na trhu s kozmetikou
Mária Trubanová -
Nová obchodní strategie firmy Aromatica.cz na zahraničním trhu
Marie Halířová