Bc. Zdeňka Daněčková

Bachelor's thesis

Vliv strukturovaného učení na chování žáka s mentálním postižením a autismem

Affect of TEACCH on a pupil with intellectual disability and autism
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na vliv strukturovaného učení na chování žáka s mentálním postižením a autismem. Jak ovlivňuje chování žáka a jak se s její pomocí dá omezit problémové chování. První dvě kapitoly, teoretická část, jsou zaměřeny na přiblížení základních pojmů, kterými jsou mentální postižení, autismus, problémové chování, vzdělávání žáků s postižením, jejich rodinu a strukturované učení …more
Abstract:
This thesis focuses on the influence of affect of TEACCH on pupil with intellectual disability and autism. How it affects student behavior and how you can use it to reduce problem behavior. The first two chapters, the theoretical part, they focused on basic concepts, which are intellectual disability, autism, problem behaviors, education of students with disabilities, their families and TEACCH. The …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 5. 2016
  • Supervisor: PhDr. Mgr. Lucie Procházková, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta