Los rasgos fonéticos del inglés de los estudiantes espanoles – Štěpánka Čechová
Štěpánka Čechová
Bakalářská práce
Los rasgos fonéticos del inglés de los estudiantes espanoles
Los rasgos fonéticos del inglés de los estudiantes espanoles
The Phonetic Features of Spanish Students' English
Abstract:
This thesis focuses on the role of vowel length in English pronunciation of Spanish students. In the first part, the general concepts of language acquisition, interlanguage and fossilization are explained, with respect to the vowel length, a feature of the Lingua Franca Common Core by Jenkins. The significance of vowel length in English and Spanish, respectively, is mentioned too. The second part represents …víceAbstract:
Bakalářská práce se zabývá úlohou samohláskové délky v anglické výslovnosti španělských studentů. Je rozdělena do dvou částí: teoretická část se zabývá obecnými koncepty teorie osvojování jazyka, charakterizuje pojem ?mezinárodní angličtina? anglické fonetičky Jennifer Jenkins a zaměřuje se na jeden z jeho rysů, na důraz na samohláskovou délku, kterou sleduje z hlediska angličtiny i španělštiny. V …více
Jazyk práce: španělština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 4. 2010
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 5. 2010
- Vedoucí: Lenka Zajícová
- Oponent: Enrique Gutiérrez rubio
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 12. 4. 2010 dostupné: světu
Univerzita Palackého
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filologie / Anglická filologie - Španělská filologie
Práce na příbuzné téma
-
English as a Lingua Franca Used at International Meetings
Jana Barančicová -
Teaching Multilingual Classes at International Schools with Regard to Students with English as an Additional Language
Pavlína Chejnovská -
The translation of selected texts from the field of international dancing competitions
Josef ŠUPÍK -
Mezikulturní komunikace na Meridian International School
Lucie Hlídková -
Social Media and Gaming: Social Psychological Contributions to English Language Acquisition in Pupils in Compulsory Lower Secondary School Education.
Daniel Mark Sargeant -
English Language Acquisition in the Czech Army
Jiří Kostelník -
Efficiency of M-learning Applications in English Language Acquisition
Fojtík Fojtík -
Dyslexia and English Language Acquisition: Supporting Pupils with Dyslexia in Learning English Vocabulary
Natálie Šatná
Název
Vložil
Vloženo
Práva