Los rasgos fonéticos del inglés de los estudiantes espanoles – Štěpánka Čechová
Štěpánka Čechová
Bachelor's thesis
Los rasgos fonéticos del inglés de los estudiantes espanoles
Los rasgos fonéticos del inglés de los estudiantes espanoles
The Phonetic Features of Spanish Students' English
Abstract:
This thesis focuses on the role of vowel length in English pronunciation of Spanish students. In the first part, the general concepts of language acquisition, interlanguage and fossilization are explained, with respect to the vowel length, a feature of the Lingua Franca Common Core by Jenkins. The significance of vowel length in English and Spanish, respectively, is mentioned too. The second part represents …moreAbstract:
Bakalářská práce se zabývá úlohou samohláskové délky v anglické výslovnosti španělských studentů. Je rozdělena do dvou částí: teoretická část se zabývá obecnými koncepty teorie osvojování jazyka, charakterizuje pojem ?mezinárodní angličtina? anglické fonetičky Jennifer Jenkins a zaměřuje se na jeden z jeho rysů, na důraz na samohláskovou délku, kterou sleduje z hlediska angličtiny i španělštiny. V …more
Language used: Spanish
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2010
Thesis defence
- Date of defence: 25. 5. 2010
- Supervisor: Lenka Zajícová
- Reader: Enrique Gutiérrez rubio
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 12. 4. 2010 dostupné: světu
Univerzita Palackého
Filozofická fakultaBachelor programme / field:
Filologie / Anglická filologie - Španělská filologie
Theses on a related topic
-
English as a Lingua Franca Used at International Meetings
Jana Barančicová -
Teaching Multilingual Classes at International Schools with Regard to Students with English as an Additional Language
Pavlína Chejnovská -
The translation of selected texts from the field of international dancing competitions
Josef ŠUPÍK -
Mezikulturní komunikace na Meridian International School
Lucie Hlídková -
Social Media and Gaming: Social Psychological Contributions to English Language Acquisition in Pupils in Compulsory Lower Secondary School Education.
Daniel Mark Sargeant -
English Language Acquisition in the Czech Army
Jiří Kostelník -
Efficiency of M-learning Applications in English Language Acquisition
Fojtík Fojtík -
Dyslexia and English Language Acquisition: Supporting Pupils with Dyslexia in Learning English Vocabulary
Natálie Šatná
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights