Žák ze sociálně znevýhodněného prostředí v základní škole – Robin Stavinoha
Robin Stavinoha
Bachelor's thesis
Žák ze sociálně znevýhodněného prostředí v základní škole
Student from a socially disadvantaged environment in primary school
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá tématem žáka základní školy ze sociálně znevýhodněného prostředí. Celá práce se vztahuje k inkluzivnímu vzdělávání, které v tomto případě hraje nedílnou součást v postupu školním systémem určitého žáka. Rozebírá sociální prostředí, ze kterého žák může pocházet. Zmiňuje nástroje a osoby, které jsou podstatnou součásti tohoto procesu a musí být v procesu začleněny, tak aby …moreAbstract:
The bachelor's thesis deals with the topic of a primary school student from a socially disadvantaged environment. The entire work is related to inclusione education, which in this case plays an integral part in the progress of a certain pupil through the school system. It analyzes the social environment from which the pupil may come. It mentions the tools and people who are an essential part of this …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 12. 2022
Identifier:
https://is.slu.cz/th/qrbeg/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 1. 2023
- Supervisor: Mgr. Marta Kolaříková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Vladimíra Kocourková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
STAVINOHA, Robin. \textit{Žák ze sociálně znevýhodněného prostředí v základní škole}. Online. Bachelor's thesis. Opava: Silesian University in Opava, Faculty of Public Policies in Opava. 2022. Available from: https://theses.cz/id/eaz21i/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v OpavěSilesian University in Opava
Faculty of Public Policies in OpavaBachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / Social Pathology and Prevention
Theses on a related topic
-
Prevence sociálně patologických jevů u žáků ze sociálně znevýhodněných prostředí
Čechová Čechová -
Sociálně znevýhodněné prostředí a počáteční vzdělávání dítěte
Pavla Strýčková -
Podpora a motivace žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí na základní škole
Nikola Brušáková -
Vzdělávání dítěte s lehkým mentálním postižením ze sociálně znevýhodněného prostředí v mateřské škole
Monika Cihlová -
Doučovací pobyt jako podpora výuky českého jazyka pro žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí
Irena Ihmová -
Specifika školního vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
Eliška Blažková -
Problematika dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí v mateřských školách
Veronika Hrdličková -
Školní preventivní program a jeho úloha při socializaci žáků pocházejících ze sociálně znevýhodněného prostředí
Iva Gallová