Postoje spolužáků k integraci žáka s tělesným postižením – Bc. Jolana Macháčková
Bc. Jolana Macháčková
Diplomová práce
Postoje spolužáků k integraci žáka s tělesným postižením
Common positions classmates of the integration pupil with physical disability
Anotace:
Práce se zabývá postoji žáků k integrovanému spolužákovi s tělesným postižením. V teoretické části práce je vymezen pojem tělesného postižení a charakterizovány vybrané druhy tělesného postižení – DMO, Duchenneova svalová dystrofie a arthrogrypóza. Dále se zabývá rozborem systému vzdělávání tělesně postižených se zaměřením na integrativní vzdělávání. Popisuje také psychologické zvláštnosti jedinců …víceAbstract:
This thesis is engaged in attitude pupils towards handicapped schoolmate. In theoretic part this thesis is explained concept handicap and characterised selected kindes of handicap – infantil cerebellar paralysis, duchenne muscular dystrophy and arthrogryposis. In this part thesis is described education system for handicapped in the Czech republic, especially inklusion into the mainstream. This part …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 5. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/sdukn/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 5. 2009
- Vedoucí: doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Mgr. Lucie Procházková, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Duchennova svalová dystrofie: Analýza stresu endoplazmatického retikula zapříčiněného absencí dystrofinu v kmenových buňkách
Tomáš Urban -
Ošetřovatelská péče u nemocného s diagnozou svalové dystrofie
Brzobohatý Brzobohatý -
Analýza molekulárních mechanizmů srdečního selhání u Duchennovy/Beckerovy svalové dystrofie s využitím hPS buněk
Ivan Frák -
Dystrofie
Nikola Vondráčková -
Postoje spolužáků jako faktor úspěšné integrace žáka se zrakovým postižením na základní škole
Markéta Sedláčková -
Integrace žáka s lehkým mentálním postižením v běžné základní škole z pohledu spolužáků
Vladimíra Zapletalová -
Úspěšnost integrace žáků s poruchou autistického spektra do třídy běžné ZŠ z pohledu třídních učitelů
Kateřina Lenartová -
Integrace a vzdělávání žáka s Aspergerovým syndromem na základní škole
Miroslava NEDVĚDOVÁ