Bc. Simona Štěrbová

Master's thesis

Analýza mezinárodního marketingu při vstupu na zahraniční trh

International Marketing Analysis Foreign Market Entry
Abstract:
Práce analyzuje jednotlivé metody průzkumu zahraničního trhu a popisuje dílčí nástroje vhodné pro zmapování konkrétního prostředí, u vybrané začínající firmy. Cílem práce je shrnout jednotlivé poznatky z oblasti mezinárodního marketingu a aplikovat je na příkladu konkrétní firmy vstupující na zahraniční trh. Teoreticko-metodologická část je zaměřena na jednotlivé procesy, které vedou k předcházení …more
Abstract:
This thesis analyses various methods of foreign market research and describes several tools suitable for mapping a particular environment, and suitable for the chosen starting company. The aim of this thesis is to summarize various findings in the field of international marketing and apply them to a specific example of a company entering a foreign market. Theoretical and methodological part is focused …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 6. 2012
  • Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
  • Reader: PhDr. Karel Eliáš, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní