The Language of Church Advertisements – Mgr. Milada Burianová
Mgr. Milada Burianová
Bachelor's thesis
The Language of Church Advertisements
The Language of Church Advertisements
Abstract:
This work discusses the language of Church advertisements by examining materials from the USA. The advertisement is not an inherently bad device of consumerism. It can be put into a good use given that its message complies with the Christian philosophy. However, the gap between consumerism and Christianity is broad and might be difficult to bridge. In this paper are investigated two aspects of church …viacKeywords
domain register reklama community spolecenstvi family rodina nabozenstvi propagace kulturni vliv ideologie advertising advertisement church christian ideology USA AIDA faith linguistics symbol space commercial commercial advertising culture protestantism preecher noun verb adjective body copy illustration headline influence
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 28. 5. 2007
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/aebyl/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 6. 2007
- Vedúci: PhDr. Jitka Vlčková, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / odbor:
Philology / English Language and Literature