Bc. Dolejší Dolejší

Master's thesis

Uživatelé Facebooku jako cílová skupina reklamní komunikace

Advertising to Facebook Users as a Target Group
Abstract:
V diplomové práci se autor zabýval preferencemi starší generace Z jako konzumenty reklamy. Autor v teoretické části popisoval různé druhy sociálních sítí a jejich specifika s hlavním důrazem na Facebook. Dále byly zkoumány druhy možné segmentace. V praktické části byl poté hlavní důraz kladen na zkoumání preferencí starší generace Z a jejich možné využití v marketingové komunikaci. Cílem praktické …more
Abstract:
In this diploma thesis, the author focused on the preferences of the older Z-generation as a target of marketing communication. Different social media were compared altogether with their specifics with a major focus on Facebook. Different possibilities of segmentation were studied as well. In the practical part, the main effort was set on identifying the preferences of the older generation Z and its …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2022
  • Supervisor: PhDr. Martina Švecová, MSc
  • Reader: PhDr. Ladislava Knihová, MBA

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní