Jean Baudrillard a osobná ekologická kríza – Bc. Petra Sélešová
Bc. Petra Sélešová
Diplomová práce
Jean Baudrillard a osobná ekologická kríza
Jean Baudrillard and the Present Ekological Crisis
Abstract:
The aim of this thesis consists in the description of Baudlilard’s life and work, the characterisation of „hyperreality“ according to Baudrillard and we aimed to include the term “hyperreality” in environmental discourse. We also intended to characterize the environmental identity crisis and we were influenced by Erazim Kohak‘s classification (Kohák, 2000:15-18). Kohak divided environmental crisis …víceAbstract:
Cieľ diplomovej práce vyplýva z názvu práce – „Jean Baudrillard a osobná environmentálna kríza“. Našou ambíciou bolo popísať život a dielo tohto francúzskeho mysliteľa, charakterizovať „hyperrealitu“ podľa Baudrillarda a začleniť tento pojem do environmentálneho diskurzu. Naším ďalším cieľom bola charakteristika osobnej environmentálnej krízy, pričom sme vychádzali z rozdelenia Erazima Koháka (Kohák …více
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 5. 2007
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/hp3vx/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 6. 2007
- Vedoucí: doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíMagisterský studijní program / obor:
Humanitní environmentalistika (tříleté) / Humanitní environmentalistika
Práce na příbuzné téma
-
Stereotypy ako nástroj konštrukcie národnej identity v Shootyho karikatúrach s témou imigrácie
Anežka Hucíková -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Sanzhar Isakov -
The Role of New Media in Marketing Communication
Nicola Naušová -
The role of new media in a modern marketing communication
Petra Nagajdová -
The role of new media in modern marketing communications
Tatyana Khvan -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Roman Sarychev -
Content media in hotel marketing
Asiya Khalitova