Jiří Jeníček: Teorie aktualizované fotografie – Bc. Barbora Kundračíková, Ph.D.
Bc. Barbora Kundračíková, Ph.D.
Bachelor's thesis
Jiří Jeníček: Teorie aktualizované fotografie
Jiří Jeníček: Theory of Updated Photography
Abstract:
Předkládaná práce interpretuje teorii aktualizované fotografie Jiřího Jeníčka, fotografa-amatéra první poloviny dvacátého století, v rámci doby jeho působnosti, na základě jejich specifik jak dějinných, tak společenských a filosofických. V tomto kontextu odhaluje zdroje Jeníčkovy aktualizované a intelektualizované fotografie.Abstract:
The core of this BA Thesis is an interpretation of the work by Jiří Jeníček, an amateur photographer of the first half of twentieth century and author of an original theory of ‘updated’ photography. For this theory are determinant era and its philosophic, social and historic background. In this context are sounded out fountainheads of Jeníček’s ‘updated’ and intellectualized photography.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 12. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fp8up/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 2. 2010
- Supervisor: prof. PhDr. Lubomír Slavíček, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Humanities / History of Arts
Theses on a related topic
-
Pozice dokumentární fotografie v Polsku v letech 1960 - 2020 (teoretická část)
Adrian Wykrota -
Umění tělních tekutin. Teorie a praxe mezi bio art a sci art
Aneta Chatzigeorgiu -
K otázce kódu jako umění. Od typewriter art po ASCII art a softwarové umění
Simona Kubiczková -
Land art a street art jako nástroje aplikace environmentální výchovy do výchovy výtvarné
Bohdana Kalinová -
Device art a prípadová štúdia Device_art festival 2012/2013
Miloš Fecko