Bc. Alex Denev

Master's thesis

Komparace využití marketingových nástrojů u klubů české a bulharské fotbalové ligy

Comparison of the use of marketing tools at the clubs of the Czech and Bulgarian football league
Abstract:
Diplomová práce se zabývá porovnáním marketingových nástrojů u klubů české a bulharské fotbalové ligy. V rámci teoretické práce je popsán marketingový mix, dále pak podrobně jednotlivé nástroje komunikačního mixu. V praktické části jsou popsány vybrané marketingové nástroje dvou klubů Fortuna ligy a dvou klubů z efbet Ligy. V rámci závěrečného porovnání pak bylo patrné, že využívání marketingových …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the comparison of marketing tools at clubs of the Czech and Bulgarian football leagues. Marketing mix and specific tools of communication mix are described within literature review. After we describe and compare chosen marketing tools at two clubs from czech Fortuna league and two clubs from bulgrarian efbet League. Czech clubs use marketing tools better than bulgaria …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2020
  • Supervisor: Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
  • Reader: prof. PhDr. Aleš Sekot, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sportovních studií