Vzdělávání žáka se sluchovým postižením v 1. třídě běžné základní školy z pohledu pedagoga – Bc. Barbora Davidová
Bc. Barbora Davidová
Bachelor's thesis
Vzdělávání žáka se sluchovým postižením v 1. třídě běžné základní školy z pohledu pedagoga
Education of a pupil with hearing impairment in the first grade in regular primary school from the perspective of a teacher
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá inkluzivním vzděláváním žáka se sluchovým postižením v 1. třídě běžné základní školy a to z pohledu pedagoga. Teoretická část práce se věnuje problematice sluchového postižení, klasifikací a kompenzací sluchových vad a komunikací osob se sluchovým postižením. Součástí je také kapitola o inkluzivním vzdělávání, která obsahuje informace o výhodách a nevýhodách inkluzivního …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with inclusive education of pupils with hearing impairment in the first grade in regular primary school from the perspective of a teacher. The theoretical part of the thesis is focused on the topic of hearing impairment, its classification and compensation and methods of communication. Following chapter describes inclusive education – advantages and disadvantages of inclusive …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/dfoqm/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2020
- Supervisor: PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DAVIDOVÁ, Barbora. \textit{Vzdělávání žáka se sluchovým postižením v 1. třídě běžné základní školy z pohledu pedagoga}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2020. Available from: https://theses.cz/id/eqdji7/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Inkluzivní vzdělávání v České republice a v Anglii
Klára Lehká -
The need of bridging the ELT gap between Pre-school and Primary school education
Markéta Hulánová -
Spolupráce mateřské a základní školy aneb Trochu jiná cesta do školy. Co-operation of nursery school and primary school or Another way how to get to school.
Michaela MAŠATOVÁ -
Assessing Writing of Dyslexic Learners at Primary School
Josef Dastych -
Rotational teaching of English language at Primary and Lower Secondary school
Michal Pospíšil -
Using game-like activities as a replacement of textbooks in English language lessons at Primary School
Dominika Slabá