Václav Dušek
Bachelor's thesis
Material modification of 3D objects on the web
Modifiakce materiálů 3D objektů na webu
Abstract:
Hlavním cílem této práce bylo vyřešit viditelné opakování textury ve 3D grafice na webu. Jako hlavní technologie pro vykreslování 3D scény na webu je použito WebGL. Práce s WebGL probíhá za pomoci Three.js frameworku. Opakování textury je vyřešeno implementováním několika technik. Konkrétně jsou to vzdálenostní škálování and micro a macro variace. Technika texture bombing nebyla použita, protože pro …moreAbstract:
The main goal of this thesis was to solve the visible texture repetition in 3D graphics on the web. For the rendering of the 3D scene is used WebGL as the main technology for 3D graphics on the web. The WebGL is handled with the help of the Three.js framework. The texture repetition is solved by the implementation of several techniques. These techniques are distance tiling and micro and macro variation …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 6. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/94363
Thesis defence
- Date of defence: 20. 8. 2024
- Supervisor: Jaroslav Svoboda
- Reader: Václav Dušek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/94363
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Multimédia v ekonomické praxi
Theses on a related topic
-
Koncept 3D animace a role producenta při tvorbě 3D animovaného filmu
Daniil Nenashev -
3D hra v engine Unity 3D
Jan Krejčí -
Využití 3D modelování a 3D tisku ve výuce grafiky na středních školách
Michal Růžička -
Dělení 3D modelů pro 3D tisk
Michal Čaba -
Výuka 3D grafiky v prostředí základní školy
Petr Klimeš -
Možnosti programu Cinema 4D při tvorbě komplexni 3D scény
Martin Klíma -
Možnosti programu Cinema 4D při tvorbě komplexní 3D scény ve videohrách
Ondřej Dolejš -
WebGL
Jan Pecha