Josef Švejk jako kulturní fenomén – Bc. Lukáš Zelený
Bc. Lukáš Zelený
Diplomová práce
Josef Švejk jako kulturní fenomén
Josef Svejk as Cultural Phenomenon
Anotace:
Diplomová práce je cílena na studium Josefa Švejka jako kulturního fenoménu. V samém úvodu práce se zaměřuje na teorii literární postavy, z níž vychází v následující kapitole, jež se věnuje již samotné postavě Josefa Švejka, na níž aplikuje teorii z úvodní kapitoly. Druhá polovina práce se vzdaluje od literárních témat, avšak v některých místech prokládá postavu Josefa Švejka s teoriemi vztahujícími …víceAbstract:
This thesis is focused on studies about Josef Švejk as a cultural phenomena. The very begining is aimed at theories on literary figure which are base of a next chapter dedicated only to figure of Josef Švejk and applicability of theories mentioned in previous chapter. The secong half of a thesis is more distant from literary theories but in some parts we can see certain coherence with theories on construction …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 3. 2014
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 6. 6. 2014
- Vedoucí: doc. PhDr. Vladimír Novotný, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
Zelený, Lukáš. Josef Švejk jako kulturní fenomén. Pardubice, 2014. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniverzita Pardubice
Fakulta filozofickáMagisterský studijní program / obor:
Historické vědy / Kulturní dějiny: Dějiny literární kultury
Práce na příbuzné téma
-
Postava vraha v knihách Muž a stín, Hlavní přelíčení a Spalovač mrtvol
Valérie Šťástková -
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Regionální identita obyvatel a identita regionu na příkladu pohraničních okresů Liberec a Jablonec nad Nisou
Irena Cejpová -
Etnické složení obyvatelstva SSSR: Sovětská identita versus etnická identita
Yevgeniya Boychenko -
BRST symetrie a Wardova identita v QED s 't Hooftovou-Veltmanovou kalibrací
Martina Bártová -
P: Identita 2
Patrycja Szumowska -
Hudba a identita: Spôsob utvárania identity medzi nasledovníkmi Žiarislava
Michal Puchovský -
Proměny vizuální identity Divadla Husa na provázku mezi lety 1993–2013 aneb vizuální identita jako součást estetické výchovy
Kristýna Hriadelová