Vliv závisti, sociální přítomnosti a sebediskrepance na postoj ke značce ve sféře influencer marketingu – Egor Simanenkov
Egor Simanenkov
Bachelor's thesis
Vliv závisti, sociální přítomnosti a sebediskrepance na postoj ke značce ve sféře influencer marketingu
The influence of envy, social presence and self-discrepancy on brand attitude in influencer marketing
Abstract:
Hlavním cílem práce je analyzovat vztah mezi konstrukty postoj ke značce (brand attitude), sociální přítomnost (social presence), sebediskrepance (self discrepancy) a závist (envy). Práce se snaží odhalit, jak tyto faktory ovlivňují postoj spotřebitelů ke značkám a jak mohou být využity v rámci strategií a taktik influencer marketingu. Výzkumná metodologie této práce bude zahrnovat sběr primárních …moreAbstract:
The main aim of the thesis is to analyse the relationship between the constructs brand attitude, social presence, self discrepancy and envy. The thesis tries to reveal how these factors influence consumers' attitudes towards brands and how they can be used in influencer marketing strategies and tactics. The research methodology of this thesis will involve primary data collection through a questionnaire …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/92637
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2024
- Supervisor: Michal Novák
- Reader: Jiří Přibil
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SIMANENKOV, Egor. \textit{Vliv závisti, sociální přítomnosti a sebediskrepance na postoj ke značce ve sféře influencer marketingu}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2024. Available from: https://theses.cz/id/f0y7d0/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/92637
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Management
Theses on a related topic
-
Influencer marketing na sociální síti Instagram zaměřený na cestovní ruch
Gabriela Dvořáková -
Influencer marketing a jeho vliv na spotřebitele generace Z
Kristýna Jarešová -
Influencer marketing
Jana Skřivánková -
Influencer marketing a jeho využití v destinačním managementu.
Lenka Jungová -
Influencer marketing na sociální síti Instagram
Tereza Chudějová -
Influencer marketing
Eva Horníková -
Influencer marketing na sociální síti Instagram zaměřený na generaci Z
Kateryna Stryzhevska -
The Role of Social Media Marketing in E-Commerce: An Investigation of the Relationship between Social Media Presence and Customer Engagement
Trupeshkumar kanubhai Patel