Souvislost mezi převažujícím typem slovních asociací a preferovaným způsobem výuky cizího jazyka – Bc. Monika Víchová
Bc. Monika Víchová
Diplomová práce
Souvislost mezi převažujícím typem slovních asociací a preferovaným způsobem výuky cizího jazyka
The Relation Between the Dominant Type of Word Associations and the Preferred Method of Foreign Language Learning
Anotace:
Tato práce se zabývá diagnostickým využitím výsledků testu slovních asociací. V první polovině práce je zjišťováno, zda v odpovědích osob v testu slovních asociací převažují asociace určitého typu, a to buď metaforického, nebo metonymického. Toto rozdělení vychází z teoretické koncepce lingvisty Romana Jakobsona, který předpokládá u různých mluvčích převahu jednoho ze dvou základních jazykových procesů …víceAbstract:
This study deals with word-associations and foreign language learning. In the first part of the study I compared word-association responses in Word association test, which I had created based on the data contained in the Czech National Corpus. Responses were classified as metaphorical or metonymic and this classification is based on the claim of linguist Roman Jakobson. Based on the results of the …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 5. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/qej0d/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 28. 5. 2014
- Vedoucí: prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Etymologický výklad názvů tkalcovského stavu a jeho částí v chorvatštině, srbštině a češtině (ve srovnání s ostatními slovanskými jazyky)
Jana Villnow Komárková -
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Strategie učení se anglickému jazyku u žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni ZŠ
Ivana BORZYKOVÁ -
Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka
Ivana Hovořáková -
Žákovské strategie k učení se ruskému jazyku
Apolena Procházková -
Strategie učení se cizímu jazyku u řečové dovednosti mluvení u nadaných žáků gymnázia
Kateřina Kašpárková -
Motivace žáků 2. stupně ZŠ při učení se anglickému jazyku
Hana Šimonová -
Students' Preparation for a Standardised Test in English
Kateřina Kadlecová