Seberegulace žáků staršího školního věku v kontextu zvládání zátěže. – Bc. Kateřina Švecová
Bc. Kateřina Švecová
Master's thesis
Seberegulace žáků staršího školního věku v kontextu zvládání zátěže.
Self-regulation in the context of coping in young adolescents.
Abstract:
Cílem předkládané práce bylo zmapování seberegulace a zvládání zátěže u dětí staršího školního věku a dalších souvislostí, jako jsou genderové rozdíly a školní prospěch. Výzkumu se zúčastnilo celkem 229 žáků osmých a devátých ročníků základních škol. Výsledky potvrdily předpoklad, že se mechanismy selekce, optimalizace a kompenzace (SOC) v tomto vývojovém období začínají vnitřně diferencovat. Ukázalo …moreAbstract:
The presented study is focused on mapping the topics of intentional self-regulation and coping in young adolescents and selected contexts as gender differences and academic achievement. We gathered data from 229 elementary school students (grades 8,9). Findings have confirm presumption about that mechanisms of selection, optimization. and compensation (SOC) start to differentiate in this developmental …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/oxxpp/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 5. 2015
- Supervisor: doc. PhDr. Iva Burešová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Zvládání nadměrné tréninkové zátěže u sportovců v mladé dospělosti v kontextu self-esteem
Tomáš Gerych -
Rozdíly v seberegulaci žáků staršího školního věku na školách klasického a alternativního typu
Tereza Netolická -
Seberegulace v kontextu zvládání zátěže, self-efficacy a self-esteem u mladých lidí ve vynořující se dospělosti
Anna Záchová -
Seberegulace v sociální oblasti v kontextu zvládání zátěže, self-esteem a self-efficacy v období pozdní adolescence
Andrea Řezníčková