Bc. Nikola Pfeiferová
Bachelor's thesis
Marketingová hodnota sportovních klubů
Marketing brand of sports clubs
Abstract:
Cílem předkládané bakalářské práce je analyzovat marketingový potenciál sportu. Ve své bakalářské práci se budu proto věnovat sportu jako produktu a jeho hodnotě, modelům pro stanovení hodnot značky klubů, systémovému postupu pro marketingový potenciál sportu, rozboru a komparaci marketingu sportovních klubů a také bohužel častým skandálům (aférám) ve sportu. Následně bude má snaha směřovat k charakteristice …moreAbstract:
The second chapter deals with the value of club brands and the building thereof. The third chapter discusses the marketing potential of sport. This chapter will also include a practical case where I conducted a limited comparison of the sports clubs Sparta Praha and Slavia Praha. The choice of this comparison was not random. Both Sparta and Slavia are traditional Czech football clubs and rank among …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2017
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ofam7/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2017
- Supervisor: doc. Ing. Milan Kašík, CSc.
- Reader: PhDr. Ladislav Lašek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Vliv digitálního věku na management a marketing sportovního klubu SK Slavia Praha
Marek Novotný -
Sportovní marketing a PR vrcholového sportovce - Ester(STR)Ledecká
Ester Ledecká -
Marketing v běžeckém lyžování
Barbora Havlíčková -
Sport marketing and its social implications
Anna Zhavoronkova -
Event marketing značky Red Bull
Dominik Šollar -
Sportovní klub: funkce, zdroje, problémy
Radek Holeňa -
Sponzoring jako marketingový nástroj
Rudolf Šída -
Vliv vstupních informací na zákazníkem vnímanou hodnotu produktu (Customer perceived value)
Eva Dvořáková