Cultural Difference Applied in International Marketing - L'Oreal in ASEAN Market" real case study. – Soe Min Htet
Soe Min Htet
Master's thesis
Cultural Difference Applied in International Marketing - L'Oreal in ASEAN Market" real case study.
Kulturní odlišnosti aplikované v mezinárodním marketing – případová studie “L´Oreal na trzích ASEAN”
Abstract:
Abstrakt Na základě vlastních zájmů, původu a preferencí autor považuje “kulturní odlišnosti” za jednu z největších výzev mezinárodního marketingu, a proto se rozhodl na tuto problematiku ve své diplomové práci zaměřit. Sbližování očekávání a potřeb zákazníků napříč světem vytváří příležitost pro globální trhy, které naopak vyžadují flexibilitu kulturních hodnot. Firmy rozšiřují svou působnost do vzdálených …moreAbstract:
Abstract According to preferences, background and interest of the author, “Cultural Difference” which is one of the most challenging aspects of the international marketing and this Master thesis focuses on it. The convergence of consumer expectations and wants around the world has created the opportunity for global markets and flexibility among cultural values is necessary in today's economy. Companies …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 6. 2021
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/84570
Thesis defence
- Date of defence: 8. 9. 2021
- Supervisor: Markéta Lhotáková
- Reader: Jaroslav Halík
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HTET, Soe Min. \textit{Cultural Difference Applied in International Marketing - L'Oreal in ASEAN Market'' real case study.}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2021. Available from: https://theses.cz/id/f21ubf/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/84570
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Marketingové strategie v období globalizace: výhody a nevýhody standardizace a adaptace
Anzhelika Khaustova -
Adaptace a standardizace marketingové komunikace nákladních pneumatik Continental na českém a slovenském trhu
Michal Bartoš -
Globální marketing a lokální kultura
Yulia Savelyeva -
Zhodnocení procesu získávání, výběru a adaptace zaměstnanců ve vybrané společnosti
Jan Okřina -
International marketing communication
Dominika Kučerová -
International Direct Marketing of the selected company
Kristina Simonova -
Marketing Strategy in International Markets
Prathiba Kannan -
International Direct Marketing of the selected company
Florian Kehrer