Strategie zavádění nového farmaceutického produktu na trh – Bc. Pavel Brázda, MBA
Bc. Pavel Brázda, MBA
Master's thesis
Strategie zavádění nového farmaceutického produktu na trh
New Pharmaceutical Product Launch Strategy
Abstract:
Cílem diplomové práce je nabídnout základní představu o uvádění inovativního léku na trh v České republice. Zamyslet se nad hlavními trendy současnosti, které farmaceutické prostředí ovlivňují a navrhnout obecná doporučení pro uvádění inovací na český farmaceutický trh. Podívat se na tuto problematiku očima pracovníka marketingového oddělení farmaceutické firmy. Poskytnout přehled nejdůležitějších …moreAbstract:
The main purpose of the thesis is to offer a basic understanding of the innovative pharmaceutical marketing in the Czech market. The topic of the thesis deals with current global and local trends affecting pharmabusiness. The thesis gives an overview of the most important steps which accompany launching a drug on to the Czech market. The author of the thesis proposes general recommendations for the …moreKeywords
Compliance farmaceutický marketing farmakoekonomika inovativní lék marketingová komunikace marketingový mix marketingový průzkum PPO zákazníků segmentace účinnost Compliance efficacy market research marketing mix marketing communications original drug pharmaceutical marketing pharmacoeconomics segmentation voice of the customer (VOC)
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/vtan4/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2012
- Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
- Reader: Mgr. Evžen Staněk
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
The Use of the Passive Voice in the Administrative Style
Hana Macková -
The Voice of People in Broadcast News and the Construction of Ordinariness
Iveta Volfová -
Online Marketing as a Part of Marketing Communication of a Small Business
Elina Soitu -
Integrated Marketing Communications of Milma
Aswathy Vattathottiyil Surendran -
The role of new media in modern marketing communications
Tatyana Khvan -
Company's strategy of marketing communications
Sandhiya Suresh -
Marketing communications management of a confectionery company in the context of the Covid-19 pandemic
Anna Klimenko -
Towards circular economy: analysis on how enterprises influence consumers through electronic marketing communications
Ngoc Vu Hong