Bc. Veronika Blaniková

Master's thesis

Faktory ovlivňující nákupní chování spotřebitelů

The factors influencing consumers' shopping behavior
Abstract:
Cílem diplomové práce je identifikovat vlivy působící na nákupní chování spotřebitelů a navržení doporučení pro firmy týkající se marketingových opatření. V teoretické části bude představen marketing a jeho nástroje, nákupní chování spotřebitelů a vlivy, které na toto nákupní chování působí. V praktické části bude využit sekundární výzkum nákupního chování spotřebitelů v praxi. Následně bude realizován …more
Abstract:
The aim of the diploma thesis is to identify the influences on the consumers shopping behavior and to propose recommendations for firms regarding marketing measures. The theoretical part will introduce marketing and its tools, consumers shopping behavior and the factors that influences shopping behavior. In the practical part, secondary research of consumer shopping behavior in practice will be used …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2021
  • Supervisor: doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
  • Reader: Ing. Radka Bauerová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

Silesian University in Opava

School of Business Administration in Karvina

Master programme / field:
Economics and Management / Business Economics and Management