Faktory ovlivňující nákupní chování spotřebitelů – Bc. Veronika Blaniková
Bc. Veronika Blaniková
Master's thesis
Faktory ovlivňující nákupní chování spotřebitelů
The factors influencing consumers' shopping behavior
Abstract:
Cílem diplomové práce je identifikovat vlivy působící na nákupní chování spotřebitelů a navržení doporučení pro firmy týkající se marketingových opatření. V teoretické části bude představen marketing a jeho nástroje, nákupní chování spotřebitelů a vlivy, které na toto nákupní chování působí. V praktické části bude využit sekundární výzkum nákupního chování spotřebitelů v praxi. Následně bude realizován …moreAbstract:
The aim of the diploma thesis is to identify the influences on the consumers shopping behavior and to propose recommendations for firms regarding marketing measures. The theoretical part will introduce marketing and its tools, consumers shopping behavior and the factors that influences shopping behavior. In the practical part, secondary research of consumer shopping behavior in practice will be used …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2021
Identifier:
https://is.slu.cz/th/diqw5/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2021
- Supervisor: doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
- Reader: Ing. Radka Bauerová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BLANIKOVÁ, Veronika. \textit{Faktory ovlivňující nákupní chování spotřebitelů}. Online. Master's thesis. Opava: Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karvina. 2021. Available from: https://theses.cz/id/f7jut9/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v KarvinéSilesian University in Opava
School of Business Administration in KarvinaMaster programme / field:
Economics and Management / Business Economics and Management
Theses on a related topic
-
Marketingový mix vybrané prodejny
Natálie Švihálková -
The Effect of Marketing Mix, Consumer’s Characteristics and Psychological Conditions Toward Purchase Intention of Gucci Among the Millennials in Czechia
Vladyslava Molodzinovska -
Marketingový mix na příkladu cestovní kanceláře FEDE
Karel Buriánek -
Nákupní marketingový mix v UNIVER, spol. s r. o.
Lenka Havrdová -
Vliv marketingového mixu na nákupní chování zákazníků
Martin Kolovratník -
Marketingový mix zvolené značky
Dominika Martincová -
Critical success factorst of B2B e-marketplaces’ marketing mix
Jan Krchňák -
Komunikační mix
Barbora Sýkorová