Lucie Langrová

Master's thesis

DIDACTIC GAMES AS A MEANS OF TEACHING ENGLISH TO YOUNG LEARNERS AGED EIGHT TOTEN

Didactic games as a means of teaching English to young learners aged eight toten
Abstract:
This Diploma Thesis is focused on the fact, whether the teachers in primary schools use the potential of didactic games and how they employ classroom language related to these games. Even though the majority of the questioned teachers consider games as a sophisticated method of teaching language and primary courses supply them with number of different games, the lack of qualified teachers can affect …more
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na otázku, zda je učiteli anglického jazyka na 1. stupni základních škol využíván potenciál didaktických her a jazyk s nimi související. Přestože většina oslovených učitelů považuje hru za sofistikovanou výukovou metodu a učebnice užívané na 1. stupni obsahují velké množství her, nedostatek kvalifikovaných učitelů může ovlivnit celkový výsledek, jelikož analyzované učebnice …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 5. 2009
  • Supervisor: Jaroslava Ivanová
  • Reader: Zuzana Bartsch veselá

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 3. 4. 2009 dostupné: světu