Vstup českých malých a středních podniků na čínský trh – Jana Bizoňová
Jana Bizoňová
Master's thesis
Vstup českých malých a středních podniků na čínský trh
Czech Small and Medium Enterprises Entering the Chinese Market
Abstract:
Tato diplomová práce pojednává o české ekonomické diplomacii jako o nástroji, resp. prostředku zahraniční politiky ČR k prosazování ekonomických zájmů a cílů v Čínské lidové republice. Konkrétně se zabývá proexportní politikou státu a státní podporou malých a středních podniků (MSP) při jejich vstupu na čínský trh. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se věnuje pojmu ekonomická diplomacie …moreAbstract:
This diploma thesis deals with Czech economic diplomacy as an instrument or rather tool of the foreign policy of the Czech Republic to promote its economic interests and goals in the People´s Republic of China. Specifically, it deals with the state pro-export policy and state support of small and medium enterprises (SMEs) in the process of entering Chinese market. The thesis is divided into three chapters …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 9. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/48425
Thesis defence
- Date of defence: 18. 1. 2016
- Supervisor: Zuzana Stuchlíková
- Reader: Milan Vošta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/48425
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní politika a diplomacie
Theses on a related topic
-
Social media as a part of PR for small and medium businesses: how to survive and succeed
Anna Isakova -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprise
Dmytro Husiev -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises (SME).
Darya Ussatova -
Competitiveness of small and medium sized enterprises in China
Xie Xie -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium enterprises (SME)
Maksudhon Hamidov -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Jan Syrinek -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Tomáš Cimburek -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Ondřej Hanulík