Ing. Barbora Botheová

Bachelor's thesis

Genderové role muže a ženy v reklamě

Gender Roles of Men and Women in Advertising
Abstract:
Z biologického hlediska se lidé rodí jako muži nebo ženy. Od narození nám je vštěpována genderová role. Termínem gender označujeme kulturní a sociální stereotypy. Pojem genderová role můžeme chápat jako souhrn představ o tom, jací muži a ženy ve skutečnosti jsou a jací by měli být. Rodová identita neboli genderová identita je vnitřní a ryze privátní složkou lidské osobnosti. Nejdůležitější rolí identity …more
Abstract:
From a biological aspect, humans are born as men or women. From birth the gender roles have been instilled to us. We define the term gender as a cultural and social stereotypes. We can understand the term gender role as a summary of imaginations. Imaginations of the men and women – as they truly are and as they should be. The gender identity is an internal and purely private component of human personality …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2012
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: Ing. Kateřina Tomšíková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní