Alena Novotná

Bachelor's thesis

Komparace marketingových strategií politické kampaně B. Obamy v jednotlivých státech USA při prezidentské volbě v r. 2008

Comparison of Barack Obama´s marketing strategies of the political campaign in individual states in presidential elections 2008
Abstract:
Práce se zabývá srovnáním marketingových strategií politické kampaně Baracka Obamy v jednotlivých státech USA při prezidentské volbě v r.2008. Popisuje americký volební systém, ale také charakterizuje voliče pomocí základních socio-demografických ukazatelů, ze kterých je třeba při tvorbě předvolební kampaně vycházet. Práce je zaměřena jak na využívaná komunikační média v průběhu kampaně, tak na způsob …more
Abstract:
The thesis focuses on comparison of marketing strategies of the political campaign in individual states of USA in presidential elections 2008. It describes the American election's system and also defines electors by using basic social-demographical indicators which are crucial when creating the pre-elections campaign. The thesis focuses also on using the communication media during the campaign and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 11. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2010
  • Supervisor: Jana Boučková
  • Reader: Bohumír Štědroň

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/22225