Communication Strategy as a component of Silvio Berlusconi's political marketing – Nicoll Marucciová
Nicoll Marucciová
Master's thesis
Communication Strategy as a component of Silvio Berlusconi's political marketing
Komunikační strategie jako součást politického marketingu Silvia Berlusconiho
Abstract:
Tato diplomová práce zkoumá úspěšné komponenty politické komunikační strategie Silvia Berlusconiho. Hlavním cílem je prozkoumat a analyzovat hlavní faktory úspěchu Berlusconiho politické komunikace v rámci politického marketingu. Analýza vychází z publikací a bibliografie zjištěných při zkoumání tří vybraných ukazatelů, které byly vyhodnoceny jako klíčové prvky politické komunikace dle modelů politického …moreAbstract:
This master thesis is investigating the successful components of a political communication strategy with the application of the case of Silvio Berlusconi. The main objective is to research, analyze and investigate what are the main factors of success of Berlusconi’s political communication within the framework of political marketing. The analysis is based on publications and bibliography found while …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 2. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/71718
Thesis defence
- Date of defence: 23. 1. 2018
- Supervisor: Květa Olšanová
- Reader: Martin Jaroš
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/71718
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Persuasive strategies in political speeches: A contrastive analysis of Barack Obama's and Donald Trump's electoral speeches
Jana Veselá -
Political leaders and COVID-19: A linguistic analysis of crisis communication by Joe Biden and Boris Johnson
Ivan VETOSHKIN -
Marketingová strategie jako základ komunikační strategie Městské knihovny Frýdek-Místek, příspěvkové organizace
Pavel Machala -
Marketingová strategie jako základ efektivní komunikační strategie organizace
Sylva Dokoupilová -
Komunikační strategie vybrané instituce
Adriana Sadílková -
Komunikační strategie územních samospráv (Komunikační strategie města Plzně)
Adriana JAROŠOVÁ -
Marketingová komunikační strategie firmy Greisi
Natálie Guňková -
Komunikační strategie vybrané neziskové organizace
Petra Zelinková