Meziválečná typografie jako specifický nástroj modernistické ideologie – Bc. Martin Ponec
Bc. Martin Ponec
Master's thesis
Meziválečná typografie jako specifický nástroj modernistické ideologie
The interwar typography as a specific tool of modernist ideology
Abstract:
Tato práce se zabývá meziválečnou typografií ve vztahu k dobovým modernistickým teoriím a nastalým změnám ve vnímání vizuální komunikace jako takové. Představitelé hnutí takzvané nové typografie přišli ve dvacátých letech s řadou velice odvážných myšlenek, které se rozhodli uplatnit v praxi. Jejich počínání bylo doprovázeno nebývale čilou teoretickou činností a jedním z hlavních motivů prosazovaných …moreAbstract:
This thesis deals with the interwar typography in relation to the modernist theories of the period and abrupt changes in the perception of visual communication as such. Representatives of the so-called New Typography movement came in the twenties with a number of very bold ideas that have decided to apply in practice. Their behavior was accompanied by an unusually brisk theoretical activity and one …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 5. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gsaea/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2013
- Supervisor: PhDr. Marta Lahodová
- Reader: PhDr. Dagmar Koudelková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Comparative and Art Studies
Theses on a related topic
-
Vizuální a marketingová komunikace subjektu v gastro segmentu
Pavel Štutzbart -
Vizuální Komunikace Muzeí: Článek propagace kulturního dědictví
Anna Zázvorková -
Vizuální komunikace společnosti UNIOM, spol. s r.o.
Tereza Faustová -
Vizuální komunikace kulturní instituce
Veronika Marešová -
Vizuální identita a komunikace soukromého historického objektu
Adéla Krompová -
Vizuální a mediální komunikace Průhonického parku
Tereza Smitková -
Marketingová a vizuální komunikace prezidentské kampaně Marka Hilšera
Jakub Dudáček -
Učební pomůcky ve výuce oboru "Grafický design"
Eliška Římanová