Bc. Martin Ponec

Diplomová práce

Meziválečná typografie jako specifický nástroj modernistické ideologie

The interwar typography as a specific tool of modernist ideology
Anotace:
Tato práce se zabývá meziválečnou typografií ve vztahu k dobovým modernistickým teoriím a nastalým změnám ve vnímání vizuální komunikace jako takové. Představitelé hnutí takzvané nové typografie přišli ve dvacátých letech s řadou velice odvážných myšlenek, které se rozhodli uplatnit v praxi. Jejich počínání bylo doprovázeno nebývale čilou teoretickou činností a jedním z hlavních motivů prosazovaných …více
Abstract:
This thesis deals with the interwar typography in relation to the modernist theories of the period and abrupt changes in the perception of visual communication as such. Representatives of the so-called New Typography movement came in the twenties with a number of very bold ideas that have decided to apply in practice. Their behavior was accompanied by an unusually brisk theoretical activity and one …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 5. 2013

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 11. 6. 2013
  • Vedoucí: PhDr. Marta Lahodová
  • Oponent: PhDr. Dagmar Koudelková

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masarykova univerzita

Filozofická fakulta

Magisterský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Srovnávací a uměnovědná studia