Využití lexikální metody při cizojazyčné výuce založené na příběhu – Bc. Alice Bolcková
Bc. Alice Bolcková
Master's thesis
Využití lexikální metody při cizojazyčné výuce založené na příběhu
The Lexical Approach in Story-based Language Teaching
Abstract:
Diplomová práce se nazývá Využití lexikální metody při cizojazyčné výuce založené na příběhu. Zabývá se tak lexikální metodou a příběhy pro výuku dětí na základní škole. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem je možné zahrnout lexikální metodu (tak jak ji definoval M. Lewis) do výuky anglického jazyka založené na příběhu. Práce se skládá z teoretické části, která objasňuje základní terminologii týkající …moreAbstract:
The diploma thesis is called The Lexical Approach in Story-based Language Teaching, and thus it will deal with a lexical method and stories in teaching children at primary school. The aim of the work will be to explore how the lexical approach (as defined by M. Lewis) can be implemented in the storybased English language teaching. This thesis consists of the theoretical part which clarifies the basic …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/s5o6y/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2016
- Supervisor: Mgr. Naděžda Vojtková
- Reader: Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Odhadování významu slov při čtení jako metoda výuky slovní zásoby
Klára Hewitt -
Didactic activities reflecting Montessori principles in teaching and learning English vocabulary with the focus on learners' activation
Tereza Broulíková -
Practising vocabulary through game-based activities
Martina Lebedová -
Autorská kniha - experiment - koncept - kniha jako artefakt - současný knižní projekt
Petra Havelková -
Autorská kniha - experiment - koncept - kniha jako artefakt - současný knižní projekt
Tereza Mašková -
Autorská kniha - experiment - koncept - kniha jako artefakt
Lucie Kadlecová -
Tzv. Pergamenová kniha a Papírová kniha (Diplomatický rozbor dvou nejstarších dochovaných královédvorských městských knih)
Barbora Bönschová -
Autorská kniha - experiment - koncept - kniha jako artefakt - současný knižní projekt
Nikola Hendrychová