Nákupní chování spotřebitelů generace Y v odvětví maloobchodu – Tereza Zíková
Tereza Zíková
Bachelor's thesis
Nákupní chování spotřebitelů generace Y v odvětví maloobchodu
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání nákupního chování generace Y v maloobchodním prostředí. Cílem práce je analyzovat faktory, které ovlivňují rozhodování této generace při nákupu a navrhnout strategie pro maloobchodníky, jak lépe oslovit a získat tuto skupinu zákazníků. Metoda výzkumu zahrnuje sběr primárních dat prostřednictvím dotazníkového šetření mezi příslušníky generace Y. Zjištění …moreAbstract:
This bachelor's thesis focuses on investigating the purchasing behavior of Generation Y in a retail environment. The aim of the work is to analyze the factors that influence the purchasing decisions of this generation and to propose strategies for retailers to better reach and acquire this group of customers. The research method involves the collection of primary data through a questionnaire survey …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2024
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/z9wo4/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 7. 2024
- Supervisor: Mgr. Michal Konečný, PhD.
- Reader: Ing. Šárka Kolářová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ZÍKOVÁ, Tereza. \textit{Nákupní chování spotřebitelů generace Y v odvětví maloobchodu}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: Institute of Technology and Business in České Budějovice. 2024. Available from: https://theses.cz/id/ffxmgz/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Business Economics / Business Economics
Theses on a related topic
-
The shift of customers buying behavior as a result of “corona crisis”
Usupbekova Usupbekova -
The Impact of Offline and Online Advertising on Consumer Purchase Behavior
Oleg Lykhnenko -
Will shopping malls survive under the pressure of online shopping? How can shopping malls transform and be prepared for the digital era?
Ekaterina Efremova -
Marketingová komunikace vybraných obchodů s online prodejem na trhu B2C
Edita HIRSCHAUOVÁ -
Preference zákazníků při nakupování potravin online v komparaci s nakupováním potravin v obchodě ve Středočeském kraji
Petra Otradovská -
Vliv nakupování online a v kamenných prodejnách na plýtvání potravinami
Eliška Kočí -
Obchody s tradičním ruským zbožím v České republice
Alexandra Boušková -
Analýza internetového obchodu prezentujícího se přes sociální sítě
Michaela Pichová