Volební strategie Občanské demokratické strany do Evropského parlamentu v roce 2014 – BcA. Vítězslav Tvaroh
BcA. Vítězslav Tvaroh
Master's thesis
Volební strategie Občanské demokratické strany do Evropského parlamentu v roce 2014
Electoral strategy of Civic Democratic Party in the 2014 to the European parliament
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou politického marketingu. Cílem práce je analyzovat průběh a výsledky voleb do Evropského parlamentu s důrazem na volební strategii Občanské demokratické strany. Úvodu práce popisuje volební dění a politickou náladu v České republice, a rovněž další důvody, které vedly k úpadku tradičních velkých stran a v neposlední řadě také teorií politického marketingu …moreAbstract:
These thesis deals with the issue of political marketing. The aim of this work is to analyze the conduct of elections to the European Parliament, with emphasis on the Civic Democratic Party. The introduction describes the electoral events and the political mood in the Czech Republic, the reasons that led to the decline of the traditional big parties and theory of political marketing. The thesis analyzed …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 7. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/tnskc/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 8. 2015
- Supervisor: Mgr. Jan Hrubeš, Ph.D.
- Reader: Mgr. Aleš Balcar
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TVAROH, Vítězslav. \textit{Volební strategie Občanské demokratické strany do Evropského parlamentu v roce 2014}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2015. Available from: https://theses.cz/id/fi6t15/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Rozpad Občanského fóra a vznik nových politických subjektů - Občanské hnutí a Občanská demokratická strana
Andrea Kšandová -
Občanská demokratická strana a vnitrostranická krize
Karolína Vaverková -
Euroskepticismus a Občanská demokratická strana po vstupu České republiky do Evropské unie
Michal Hromas -
Výroční zpráva politické strany - Občanská demokratická strana
Andrea Polívková -
Občanská demokratická strana-vznik, vývoj a její postavení na politické scéně
Michaela Kořánová -
Politický marketing - marketingová komunikace konzervativních evropských stran
Tomáš Jahn -
Ženy v politickém systému České republiky a politický marketing
Tereza Gaubová -
Politický marketing a jeho využití v českých a slovenských volbách
Filip Koklar