BcA. Vítězslav Tvaroh

Master's thesis

Volební strategie Občanské demokratické strany do Evropského parlamentu v roce 2014

Electoral strategy of Civic Democratic Party in the 2014 to the European parliament
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou politického marketingu. Cílem práce je analyzovat průběh a výsledky voleb do Evropského parlamentu s důrazem na volební strategii Občanské demokratické strany. Úvodu práce popisuje volební dění a politickou náladu v České republice, a rovněž další důvody, které vedly k úpadku tradičních velkých stran a v neposlední řadě také teorií politického marketingu …more
Abstract:
These thesis deals with the issue of political marketing. The aim of this work is to analyze the conduct of elections to the European Parliament, with emphasis on the Civic Democratic Party. The introduction describes the electoral events and the political mood in the Czech Republic, the reasons that led to the decline of the traditional big parties and theory of political marketing. The thesis analyzed …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 7. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 8. 2015
  • Supervisor: Mgr. Jan Hrubeš, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Aleš Balcar

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní