Mgr. Marek Harok

Master's thesis

Právo proti nekalé soutěži a samoregulace reklamy

The Law Against Unfair Competition and the Selfregulation of the Advertising
Abstract:
Práce se zabývá samoregulací reklamy. Zaměřuje se především na fungování Rady pro reklamu a srovnání etického kodexu reklamy s právní úpravou a rozhodnutími Arbitrážní komise Rady pro reklamu.
Abstract:
Thesis deals with selfregulation of advertisement. It focuses mainly on function of Council of Advertisement and comparison of ethical Code of Advertising with legislation and adjudications of Arbitration Committee of Council of Advertisement.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 5. 2012
  • Supervisor: prof. JUDr. Petr Hajn, DrSc.
  • Reader: JUDr. Eva Večerková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakulta