Henry Fielding and the Philosophy of Morals – Bc. Dita Hochmanová, Ph.D.
Bc. Dita Hochmanová, Ph.D.
Master's thesis
Henry Fielding and the Philosophy of Morals
Henry Fielding and the Philosophy of Morals
Abstract:
Cílem této práce je srovnat filozofické pojednání Lorda Shaftesburyho s morálními postoji Henryho Fieldinga, které vyjádřil ve svých dílech Joseph Andrews, Tom Jones a Amelia. Analýza hlavních postav těchto tři románů se soustředí nejen na paralely mezi etickými hodnotami obou autorů, ale zjišťuje také rozdíly v jejich záměrech a pohledech na morální vývoj člověka.Abstract:
The thesis is concerned with an analysis of the work of two 18th century thinkers, Lord Shaftesbury and Henry Fielding. By comparing Shaftesbury’s ethical theories with the parallel characters in Fielding’s three novels, Joseph Andrews, Tom Jones and Amelia, the thesis proves that Fielding’s moral conception correlates with Shaftesbury’s main philosophical ideas. However, it also reveals a number of …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 11. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ykcb8/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 2. 2011
- Supervisor: Ph.D. Stephen Paul Hardy
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Buy Know, Pay Later – Vice or Virtue?
Artem Fedorov -
Is the Population Growth Affected by the Growth of GDP or vice versa? The Case of Africa
Michal Mec -
Influence of the enterprise system implementation on the company’s management and functioning, and vice versa.
David Simbartl -
Les cartes des restaurants et les problemes liés a leur traduction du français en tcheque et vice versa (analyse linguistique et traductologique)
Isabela HYNKOVÁ -
Matematické úlohy, pro které existuje více postupů řešení a/nebo více řešení
Petra BÉZOVÁ -
Rozvoj komunikačních schopností u dítěte se souběžným postižením více vadami
Klára Pažoutová -
Paralelní studium více vysokých škol
Kresová Kresová