Katsiaryna Kurhan
Master's thesis
Vliv země původu na spotřebitelské chování
Effect of the country of origin on consumer behavior
Abstract:
Cílem této práce je zjistit, zda existuje vliv země původu na příslušníky Generace Y. V globálním prostředí se vyskytuje stále více hybridních výrobků a služeb, u kterých bývá těžké zjistit skutečný původu výrobku. Dimenze, východiska a vliv země původu na spotřebitelské chování jsou středem pozornosti této práce. Mnoho studií se zaměřuje i na trade-off mezi COE (contry of origin efect) a dalšími atributy …moreAbstract:
The aim of this work is to find out whether there is an influence of the country of origin on Generation Y members. The dimension, background and influence of the country of origin on consumer behavior are the focus of this work. Many studies also focus on trade-off between COE (contry of origin efect) and other product attributes. The analysis, which aimed to answer the research questions, consisted …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 3. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/78530
Thesis defence
- Date of defence: 3. 2. 2020
- Supervisor: Tomáš Kincl
- Reader: Michal Novák
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/78530
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
The Impact of Country of Origin on Consumer Purchase Intentions
Sabina Rzayeva -
Exploring the Impact of Country of Origin on Turkish Consumer Perceptions in the Automotive Industry
Ozan Buğur -
Country of origin effect and the impact of brand nationality on the perception of quality in the luxury goods market
Silvie Dittertová -
Country of Origin Effect on Purchasing Decision Making of FMCG Products for Czech Customers
Mahammad Mammadov -
Effect of Branding on Consumer Purchase Behaviour: Household Appliances Industry
Merve Bahcivancilar -
Country of Origin Effect a marketing vín
Jan Řebíček -
The Effect of Electricity Prices on Consumption Patterns in the Czech Republic
Anara Amangaliyeva -
Vliv reklamy na spotřebitelské chování.
Michaela Pafčugová