Vliv země původu na spotřebitelské chování – Katsiaryna Kurhan
Katsiaryna Kurhan
Master's thesis
Vliv země původu na spotřebitelské chování
Effect of the country of origin on consumer behavior
Anotácia:
Cílem této práce je zjistit, zda existuje vliv země původu na příslušníky Generace Y. V globálním prostředí se vyskytuje stále více hybridních výrobků a služeb, u kterých bývá těžké zjistit skutečný původu výrobku. Dimenze, východiska a vliv země původu na spotřebitelské chování jsou středem pozornosti této práce. Mnoho studií se zaměřuje i na trade-off mezi COE (contry of origin efect) a dalšími atributy …viacAbstract:
The aim of this work is to find out whether there is an influence of the country of origin on Generation Y members. The dimension, background and influence of the country of origin on consumer behavior are the focus of this work. Many studies also focus on trade-off between COE (contry of origin efect) and other product attributes. The analysis, which aimed to answer the research questions, consisted …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 14. 3. 2018
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/78530
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 3. 2. 2020
- Vedúci: Tomáš Kincl
- Oponent: Michal Novák
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/78530
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / odbor:
Ekonomika a management / Management
Práce na příbuzné téma
-
The Impact of Country of Origin on Consumer Purchase Intentions
Sabina Rzayeva -
Exploring the Impact of Country of Origin on Turkish Consumer Perceptions in the Automotive Industry
Ozan Buğur -
Country of origin effect and the impact of brand nationality on the perception of quality in the luxury goods market
Silvie Dittertová -
Impacts of Ethnocentrism and Country of Origin on Purchase Decision in Tanzania
Grace Edward Mbwiga -
Effect of Branding on Consumer Purchase Behaviour: Household Appliances Industry
Merve Bahcivancilar -
Country of Origin Effect a marketing vín
Jan Řebíček -
The Effect of Electricity Prices on Consumption Patterns in the Czech Republic
Anara Amangaliyeva -
Vliv reklamy na spotřebitelské chování.
Michaela Pafčugová