The Use of Multiple Intelligences at the End of Primary Education. – Bc. Dana Charvátová
Bc. Dana Charvátová
Master's thesis
The Use of Multiple Intelligences at the End of Primary Education.
The Use of Multiple Intelligences at the End of Primary Education.
Abstract:
Diplomová práce „Využití teorie mnohočetných inteligencí na konci primárního vzdělávání“ se zabývá teorií Howarda Gardnera o mnohočetných inteligencích ve spojení s konkrétní věkovou skupinou žáků 5. třídy. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V praktické části autorka charakterizuje Gardnerovu teorii a jednotlivé druhy inteligence, poskytuje obecné informace o žácích a popisuje …moreAbstract:
The diploma thesis “The Use of Multiple Intelligences Theory at the End of Primary Education” deals with Howard Gardner’s theory of multiple intelligences with relation to the specific age group of young learner in the fifth grade. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. In the theoretical part, the author characterises Gardner’s theory and individual intelligences, provides …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/cxkqc/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2012
- Supervisor: Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Rozvoj slovní zásoby žáků na základě jejich profilu mnohočetných inteligencí
Markéta VLČKOVÁ -
Use of Multiple Intelligences Theory in ELT at Lower Secondary School
Michaela MACHÁČKOVÁ -
Teaching English to Children on the Basis of Multiple Intelligences Theory
Vendula Přikrylová Krpcová -
Multiple intelligences theory as a useful framework for planning and executing study trips for learners of languages
Ondřej Špaček -
Intensive Language Courses – Development of the Four Primary Language Skills through Multiple Intelligences Theory
Tomáš Andrášik -
Analysing and Supplementing an ELT Course Book in the Light of Howard Gardner's Theory of Multiple Intelligences
Roman Krejčí -
Multiple Intelligences and Different Learning Styles in the Process of Teaching Grammar
Věra Nečasová -
Sociologický výzkum jako metoda hodnocení dopadů krátkodobých mezinárodních dobrovolnických projektů (workcampů) na místní komunitu
Kamila Zbuzková