Zapojení celebrit jako marketingový nástroj produktů kosmetiky a parfémů – Tereza Ruiderová
Tereza Ruiderová
Bachelor's thesis
Zapojení celebrit jako marketingový nástroj produktů kosmetiky a parfémů
Celebrity involvement as a marketing tool for cosmetics products and perfumes
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá zapojením celebrit do marketingové komunikace značek, a to především u značek kosmetiky a parfémů. Cílem práce je zhodnocení dopadu známých osobností na nákupní chování českých spotřebitelů a postojů k této formě propagace. V první části je přiblížena teorie nákupního chování, referenčních skupin a celebrity marketingu, kde jsou vymezeny pojmy celebrit. Jsou popsány …moreAbstract:
This bachelor‘s thesis deals with involvement of celebrities in the marketing communication of brands, especially cosmetics and perfume brands. The aim of the thesis is to evaluate the impact of celebrities on the buying behaviour of Czech customers and their attitudes towards this form of promotion. The first part of this thesis describes consumer buying behaviour, reference groups and celebrity marketing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/89439
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2023
- Supervisor: Jan Koudelka
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/89439
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Celebrity marketing
Jana Kočišová -
Vliv celebrit na spotřební chování mladých
Roman Veis -
Vliv celebrit v reklamě na nákupní chování zákazníků
Lucie Hrušková -
Využití celebrit v mediální marketingové komunikaci
Iva Uhrynová -
Vliv referenčních skupin na spotřební chování
Petra Štrouchalová Blažková -
Online impulsive buying behaviour in India
Swaroop Muralinathan -
Influence of social groups on consumer buying behaviour in Ghana
Juana Asamoah Buabeng -
The factors influencing consumer buying behaviour in Indian Civil Aviation Industry
Somya Bhatnagar